Hoe weet je of je hersteld bent van een burn-out?

Ik kan het niet afmeten aan mijn werk (geen werk meer).
En je bent veranderd, en misschien zijn sommige dingen wel blijvend? (zoals slecht geheugen).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Na een burn-out en na het stoppen van medicatie, of bij geen gebruik van medicatie, komt heel langzaam de zin in het leven weer terug.
Je wordt weer bewuster van je omgeving, de dag van de week, de seizoenen buiten.
Langzaam komt ook de emotie weer terug, je gaat weer plannen maken, je dag indelen, mensen aanspreken, weer ergens naar uit zien.
Helaas zullen er ook momenten zijn dat het minder gaat, dit is volkomen normaal!!
Het hoort bij het herstel!
Laat je hierdoor niet ontmoedigen, een volledig herstel kan maanden, soms jaren duren.
Ga zo mogelijk iedere dag minstens een uur wandelen, ook bij slecht weer, je lichaam moet werken!
Van zitten herstel je niet!
Maak een zinvolle dagindeling, ga vrijwilligers werk doen, ergens waar je gewaardeerd wordt, dit helpt ook het herstel!
Als alles goed gaat, hou je er niets aan over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Je zegt helaas eigen ervaring, ik merk zelf wel dat ik het ook een hele leerzame ervaring vind die me verder heeft gebracht in mijn leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nog steeds brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! dat is een prima conclusie, het kan een nieuw begin betekenen naar iets beters.
Ik heb er 10 jaar over gedaan om er af te komen.
Ging iedere dag naar buiten, als maar lopen, uren lang, soms wel 6 uur per dag en natuurlijk gestopt met die rot medicijnen.
Die lossen niets op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die medicijnen duwen het weg maar zorgen niet dat je er vanaf bent .
je zal de confrontatie aan moeten gaan met het probleem en wat "eddijst "zegt is waar.
zorg dat het niet een chronisch iets gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook mijn ervaring, al was ikzelf er op tijd bij. Nog net niet totaal uitgeblust.
Als je weer zin krijgt om iets, wat dan ook, te doen, dan gaat het de goede kant op. Ik heb zes weken ongeveer 24 uur per dag geslapen. Eten en slapen, en daarna ging het een klein beetje beter tot weer goed. Geen medicijnen nemen, absolute rotzooi. Lichaam en geest moeten gelijk opgaan.
rubia
13 jaar geleden
Bestaan er gespecialiseerde psychologen of psychiaters voor een burn-out ? Of organisaties ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik help zelf mensen met een burn-out, maar heb daar geen diploma's voor, ik werk met natuurlijke en spirituele energie.
Of er ook specialisten zijn op dit gebied , weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie toevoeging +

Andere antwoorden (1)

Het belangrijkste is dat je het gevoel hebt dat je weer lekker in je vel zit; de klachten die je had zijn verdwenen en je de toekomst weer zonnig tegemoet ziet.